بهترین راه برای اینکه سریع به خواب بروید

شب‌ها به سادگی خوابتان می‌برد؟ اگر این‌طور است به شما تبریک می گویم و اگر نه، نگران نباشید. پیشنهادهایی برای شما داریم تا زودتر از در بیشتر مواقع خوابتان ببرد.

یقینا پیرامون تمام کارهایی که روز بعد می‌خواهید انجام دهید فکر می‌کنید. به این‌که چه کارهایی را باید انجام می‌دادید و چه کارهایی را نه! بسیار عالی ما راهی محشر برای بی‌قراری‌های شبانه شما داریم، مراقبه و یا همان مدیتیشن. مطمئنا شما هم پیرامون مراقبه “آگاهانه” (تمرکز حواس) و اثری که بر رهایی از استرس دارد شنیده ‏اید. اکنون لحظه این است که از این پهلو به آن پهلو شدن را تمام کنید و در عوض آن یک خواب راحت و با این وجود صبحی با نشاط داشته باشید.

مراقبه کردن را به عادت قبل از خوابتان اضافه کنید

اصل مدیتیشن بر مبنای توجه به احساسات لحظه‌ای مردم بنا شده است.

مانند اینکه شما در حال تمرکز و گوش دادن به صحبت‌های یک نفر در نشست مدیتیشن هستید با این وجود بر روی دم و بازدم تنفستان، و احساساتی از فرق سر تا کف پایتان در جریان است نیز تمرکز دارید. تاکید می‌کنم، بر روی احساسات! اگر شما نتوانستید به طرز کامل تمرکز کنید، اشکالی ندارد. تنها به افکارتان آگاه باشید و به نفس کشیدن ادامه دهید. این تمرین را چند بار در روز انجام دهید تا قادر باشید با آن تماس برقرار کنید.

بچه‌ها را نیز به آرامش دعوت کنید

کاهش نگرانی و اضطراب برای همه مردم خانواده خوب است. از این جهت از بچه‌ها نیز برای تمرین تکنیک‌های کاهش استرس دعوت کنید. یک لیست از آهنگ‌هایی با موسیقی‌های مختلف، از پاپ تا سنتی و یا هیپ‌هاپ تهیه کنید. به تغییر حالت‌های آن‌ها در طول تغییر آهنگ‌های مختلف دقت کنید. از آن‌ها پیرامون اینکه با کدام‌یک حالت رقص داشتند و با کدام‌یک احساس خوشحالی بپرسید. از این جهت آن‌ها متوجه هدف شما می‌شوند. و شما نیز میتوانید با حس همراهی و هم کاری بیشتری با آن‌ها این فعالیت‌ها را انجام دهید.

به احساسات خود بیشتر توجه کنید

درست از لحظه‌ای که برای خوابیدن تکمیل می‌شوید، به آبی که زمان شستن صورتتان بر روی پوستتان نیز می‌لغزد توجه کنید. اگر از لوسیون استفاده می‌کنید، به بو و رایحه آن توجه کنید. وقتی که لباس‌خوابتان را می‌پوشید در باب نرمی پارچه آن فکر کنید. نقل قولی از گلدشتاین «به هر میزان بیشتر شما به حواس خود توجه کنید، افکار استرس‌زا را بیشتر از خود دور می‌کنید


وقتی که دراز کشیده‌اید آرامش داشته باشید

وقتی که مدیتیشن می‌کنید و می‌خواهید ریلکس کنید به آرامی دراز بکشید.

سالن‌های مدیتیشن چندین مرحله برای آمادگی قبل از خواب دارند که شما میتوانید از بین آن‌ها انتخاب کنید (شامل استراحت بدن گلدشتاین). اپ‌های ویژه مدیتیشن هم گزینه دیگری برای راهنمایی شما در این کار هستند. به صدای پرندگان، به صدای آب و هر صدای دیگری که شما را آرام می‌کند گوش کنید. این صداها برای شما علاقه مندان مفید خواهد بود. اگر باز هم احساس نگرانی می‌کنید، یک اسکن از بدن خود تهیه کنید تا نقاط استرس‌زای خود را پیدا کنید و با کشیدن نفس عمیق آن نقاط را آرام کنید. اگر تنها با یکی از این شیوه‌ها هم توانستید احساس خواب‌آلودگی کنید، خوشحال باشید که یکی از این راه‌ها برای شما پاسخ داده است.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه