دسته : خردسال و کودکتاریخ: 2017/09/28
بهترین صبحانه برای بچه مدرسه‌ای‌ها
نی نی سایت: تا این لحظه چند بار شنیده‌اید که صبحانه اساسی ترین وعده غذایی هر روز است که هرگز نباید از خوردنش غافل شد؟ با اینحال اگر فرزندتان از برخی خوراکی‌ها خوشش نیاید یا نتواند آن ها را تحمل کند ، چه صبحانه ای برایش سرو می کنید؟ بهترین صبحانه برای بچه مدرسه‌ای ها چه خصوصیت‌هایی دارد و خوردن چه خوراکی‌هایی در ابتدای صبح می‌تواند تمرکزشان در مدرسه را تضمین کند؟
شکم خالی ممنوع!
نخوردن صبحانه نه انتخابی سالم است و نه شروعی اکتیو برای صبح فرزند مدرسه‌ای شما. در ضمن بررسی ها نمایش داده است احتمال چاقی در افرادی که  صبحانه نمی‌خوردند، 2 برابر بیشتر از سایرین است.
غلات صبحانه
بررسی‌ها نمایش داده است که برخی از انواع غلات صبحانه حاوی حدود 37 درصد شکر هستند. وجود مقادیر بالای قند و شکر در غذایی که کودک می‌خورد دلیل بالارفتن شدید و سریع انرژی می‌شود، با اینحال این انرژی در اوج نمی‌ماند و به همان سرعت در روش هضم و جذب کم شده و دلیل خواب‌آلودگی می‌شود و دلیل می‌شود فرزندتان دل‌ضعفه بگیرد. دلتان می‌خواهد یک کاسه شکر برای صبحانه بچه‌ها سرو کنید؟ یقینا نه! تا 37% شکر  / با توجه به استاندارد‌های غذایی وجود بیش از 15 درصد قند یا شکر در یک ماده غذایی به این مفهوم است که آن خرواکی ویژه قند بالایی دارد.

نان آزمایش
نان آزمایش صبحانه‌ای ساده و سریع است؛ با اینحال آیا واقعا برای سلامتی ضرری ندارد؟
نان تستی که از آرد سفید تا تصفیه شده درست می‌شود، پر از کالری بوده و به‌طور ناگهانی  دلیل گسترش شدید انرژی و قند خون در بدن می‌شود که نزول قند خون و احساس ضعف را در جستجوی دارد. غیر از این نان یکی از سخت‌ترین غذا‌هایی است که ابزار گوارش شما باید روش هضم و جذبش را انجام دهد به همین خاطر خوردنش امکان دارد شما را دچار احساس نفخ کند.
فرنی یا شیر برنج
با اضافه کردن چند تکه میوه جدید یا یک قاشق غذاخوری عسل، کاسه فرنی‌تان را درخشان کنید!
پُر فیبر، پُر پروتئین و پر از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی که بچه مدرسه‌ای به آنها احتیاج دارند. غیر از این فرنی یک انتخاب غذایی سالم برای صبحانه است که به مرور انرژی را در بدن آزاد می‌کند و از گرسنگی زودرس جلگیری می‌کند با این وجود به شرط اینکه به جای شکر با شیرین‌کننده‌های طبیعی طعم‌دار شده باشد.
از عدم تحمل شیر و لبنیات رنج می‌برید؟ شیر را به صورت تمام و کمال از دستور غذایی برداشته و بجای آن از شیر سویا یاشیر بدون لاکتوز استفاده کنید.
موز، ماست و آجیل
مخلوط ماست و میوه یکی از سالم‌ترین صبحانه هایی است که میتوانید به فرزند خود بدهید تا هم انرژی کافی برای رفتن به مدرسه داشته باشد و هم دیرتر گرسنه شود. یک حُسن دیگر این صبحانه کم چرب بودن آن است. از مخلوط میوه‌های مختلف استفاده کنید تا بچه‌ها را شگفت‌زده کنید. درضمن ممکن است بد نباشد کمی خلاق باشید و با میوه‌هایی مانند موز یک لبخند دلچسب روی ماست میوه دختر یا پسر کوچکتان بیندازید.