موقع گریه‌ بچه‌ها، خودتان را آرام کنید

با هم  تعاریف که نداریم! صدای گریه‌ی بچه‌ها می‌تواند مانند سوهان روی اعصاب مادری کشیده شود که هزار تا دغدغه‌ی فکری دارد. برای اینکه به این سوهان‌کاری انتهای بدهید راه‌هایی وجود دارند که مادران دیگر با انجام دادنشان احساس خوبی یافته‌اند و به اعصابشان مهلت نفس کشیدن داده‌اند. پیشتر با این راه‌ها آشنا می‌شوید.

از ورزش غافل نشوید
به محض اینکه همسر محترمتان پایش را از در خانه داخل گذاشت، بچه را به ایشان بدهید و با سر به سوی نخستین باشگاه ورزشی اطرافتان بدوید! بررسی ها نشان می‌دهند ورزش کردن دلیل ترشح هورمون اندورفین می‌‌شود و شادی و صبر بیشتری به مادران خواهد داد. اگر می‌خواهید برای باشگاه رفتن به همسرتان وابسته نباشید، دنبال ورزشگاهی بگردید که موقع ورزش شما، از فرزندتان مراقبت کند. هیچ‌کدام از این‌ها هم اگر به کارتان نیامد یک دی‌وی دی ورزشی تهیه کنید و وقتی که فرزندتان خوابید، تلویزیون را روشن کنید و بدون صدا یا با صدای کم شروع به ورزش کردن کنید. خلاصه اینکه هر کاری بکنید که به ورزشتان برسید.

از خانه بیرون بزنید
خیلی از مادران به خاطر اینکه مبادا گریه‌های فرزندشان در مکان‌های عمومی زشت باشد، خودشان را در خانه حبس می‌کنند. این کار جز اضافه کردن به استرس و در مواردی بروز حالت‌های افسردگی پیامد دیگری ندارد. این دفعه که فرزندتان بی‌قراری کرد و احساس کردید الان است که گریه‌اش شروع شود، ایشان را در کالسکه‌اش بگذارید و برای یک پیاده‌روی کوتاه بیرون بروید. بسیاری از بچه‌ها با دیدن مناظر بیرون، خیلی زود سرگرم و آرام می‌شوند. اگر هم نشدند مطمئن باشید استرسی که از گریه کردنشان در محیط باز پیدا می‌کنید خیلی کمتر از استرسی است که بین چهار دیوار خانه‌تان تجربه کرده‌اید.
موزیک گوش کنید
حتما پیرامون‌ی تاثیر پخش موسیقی برای بچه‌ها چیزهایی شنیده‌اید با اینحال موضوع‌ای که معمولا به آن اشاره‌ای نمی‌شود تاثیر پخش موسیقی برای مادران است. وقتی که بچه‌ها شروع به گریه‌ می‌کنند و حریفشان نمی‌شوید، هیچ عیبی ندارد اگر برای چند دقیقه ایشان را تنها بگذارید و به یک موزیک آرامش‌بخش گوش دهید. وقتی ضربان قلبتان پایین آمد و اعصابتان آرام‌تر شد پیش ایشان برگردید و برای آرام کردنش تلاش کنید.


از ته دل بخندید
وقتی که ایشان گریه می‌کند ضروری نیست شما هم زانوی غم بغل بگیرید و گریه کنید. شما برنامه ریزی شده است از ایشان مراقبت کنید و کسی که می‌خواهد دیگران را نجات بدهد اول باید ماسک اکسیژن خودش را بزند. ماسک اکسیژن شما برای وقت‌های پر سر و صدای گریه، خندیدن است. برای نمونه اگر فرزندتان هر روز سر ساعت‌های ویژه ای برنامه‌ی نق زدن را شروع می‌کند، شما دیدن یک برنامه‌ی تلویزیونی خنده‌دار را شروع کنید. این کار کمکتان می‌کند آرام شوید و با روحیه‌ی بهتری از فسقلی نق‌نقو مراقبت کنید.

ریلکس کنید
خستگی ناشی از بی‌خوابی شبانه، پذیرفتن نقش جدیدی که اسمش مادر بودن است و مسئولیت سنگین آن، می‌تواند استرس مادرها را بالا ببرد. در طرف دیگر این استرس با اینحال تکنیک‌هایی هستند که بهره برداری از آن‌ها به مادران یاری مینماید آرامش از دست رفته‌شان را به دست بیاورند. یکی از این مهارت ها، تکنیک تنفس عمیق است. برای این کار کفایت می کند دراز بکشید یا حتی صاف بنشیند. دو دست‌تان را روی شکم بگذارید و نفس کشیدن آرام و عمیق را شروع کنید. طوری که هر بار دست‌هایتان روی شکم بالا و پایین بروند. این کار را با تمرکز و دقت انجام دهید. بعد از چند بار تکرار شدن متوجه می‌شوید به طرز عجیبی آرام شده‌اید و استرس و خستگی‌تان کمتر شده است. تکنیک تنفس عمیق کمکتان می‌کند با صبر و انرژی بیشتری به امور مرتبط به خودتان و فرزندتان برسید.
 
 

دسته‌بندی‌ها: شیرخواران